Speltak informatie

Op deze pagina vind je informatie over alle speltakken van Scouting Zoeterwoude. Ben je geïnteresseerd en wil je meer weten van een groep of eens een keer komen kijken? Kom dan gewoon langs tijdens een opkomst en doe lekker mee!

Bevers De beginnende scouts, jongens en meisjes vanaf 5 jaar, kunnen meedoen met de Bevers. Op vrijdagmiddag van 17.00-18.30u draaien de Bevers hun opkomst in het Jeugdhuis van Zoeterwoude.Kom gezellig knutselen en spelletjes spelen!
Kabouters Voor de meisjes uit groep 4,5 en 6 van het basisonderwijs zijn er de Kabouters. Deze gezellige groep komt wekelijks bij elkaar op dinsdag van 16.30u-18.00u. Knutselen, sport & spel en thema-activiteiten wisselen elkaar af tijdens de opkomsten!
Welpen Stoere jongens uit groep 4,5, 6 en 7 van het basisonderwijs komen samen bij de Welpen. Deze groep draait op zaterdagmiddag van 14.30u-16.00u. Bij de Welpen maak je kennis met de natuur en ontmoet je nieuwe vrienden. Je helpt elkaar en maakt vooral heel veel plezier! Met sport en spel beleven zij wekelijks hun scoutingspel.
Basta’s Op maandagavond van 19.00-20.30u beleven de gezellige meiden uit groep 7 en 8 die hun scoutingspel. Tijdens opkomsten hebben ze veel lol met elkaar, verdienen ze insignes en spelen toffe spelletjes. Op kamp slapen ze in een tent en koken ze in hun zelfgemaakte kooktentjes!
Verkenners Zit jij in groep 8 of klas 1,2,3 van het voortgezet onderwijs en ben je op zoek naar een plek waar je het hele jaar door gezellige en gave opkomsten kunt meedraaien? Een plek waar je echte scoutingvaardigheden leert en op kamp slaapt in een tent, kookt op je eigen vuur en eet aan een zelfgebouwde tafel? Dan zijn de Verkenners echt wat voor jou! Deze groep mannen draait hun opkomst op vrijdag van 19.00-20.30u.
Gidsen Voor meiden uit klas 1,2 en 3 van het voortgezet onderwijs zijn er de Gidsen! Zij komen samen op woensdagavond van 19.00-20.30u. Met deze gezellige groep doen zij verschillende actieve sporten, houden zij van gevarieerde spelletjes en doen ze leuke dingen als knutselen en bakken!
Rowans en Sherpa's De jongens en meiden vanaf klas 4 (15 jaar) draaien op vrijdagavond van 20.30-22.00u hun opkomsten in het Jeugdhuis .
Stam Een enthousiaste groep zelfstandige scouts van 18 t/m 21 jaar die nog niet helemaal klaar zijn om hun scoutingloopbaan af te sluiten. Op vrijdag van 21.30u-23.00u geven zij een geheel eigen invulling aan het scoutingspel.

Mocht u meer vragen hebben over een speltak kunt u altijd langs komen op de aangegeven tijden of contact opnemen via info@scoutingzoeterwoude.nl.